send link to app

Juegos Educación Familiar
Desarrollador Trossamfundet Svenska Kyrkan
Libre

Kyrkan är ett lekfullt spel från Svenska kyrkan. Spelet utgår från kyrkorummet och förmedlar Svenska kyrkans liv, lära och traditioner på ett lekfullt och pedagogiskt sätt. Du kan till exempel måla ett kyrkfönster, hälla vatten i dopfunten, spela på orgeln, tända ett ljus eller spela memory med djuren i Noas ark. På altaret serveras nattvard och oblaten blir till ett pussel med tre olika svårighetsgrader. Altartavlan visar en bild från Jesus födelse där du kan flytta om hur du vill.
Det finns även tre korta filmer i appen. Filmerna är cirka en minut långa och handlar om dop, begravning och vigsel. Du behöver inte någon internetuppkoppling för att titta på filmerna. Starta dem genom att klicka på play-symbolerna vid dopfunten, rosen i kyrkbänken respektive hjärtat på predikstolen.
Har du stött på problem, har förslag på förbättringar eller är det något du gillar extra mycket? Kontakta gärna Svenska kyrkan på [email protected].